Vinterferie på TusenFryd

Skrevet av Lene Larssen

Skrevet av Lene Larssen

Som student har jeg som regel en hektisk hverdag. Med innleveringer, forelesningerog mye pensum hender det at å kombinere skole og jobb blir krevende. Nå har jegnettopp hatt en uke vinterferie, som har gitt meg mulighet til å konsentrere meg omjobb og å komme litt i forkant med alt som skal gjøres – i tillegg til litt hyggelige ting.

Ole Kristian og Mia går over alle punktene vi har skrevet ned for Fryds Pizza i løpet av kvelden.

Ole Kristian og Mia går over alle punktene vi har skrevet ned for Fryds Pizza i løpet av kvelden.

Vinterferien startet med et par møter. For å kunne planlegge sesongen best mulig tok jeg et møte med burgerlederne og et med lederne på Fryds Pizza. For hver sesong setter vi oss ulike mål for hva vi ønsker å oppnå, men da er det minst like viktig å sette gode tiltak for å nå disse. Disse målene og tiltakene går under en rekke områder, som oppfølging av medarbeidere, matkvalitet, gjesteopplevelse og mye mer. Resultatet av målene og tiltakene vi setter ender opp i en handlingsplan. Dette er et dokument som er et viktig verktøy i lederrollen på TusenFryd, som hele tiden viser hvor vi skal ligge an i arbeidet vårt.

Litt av mitt flotte lederteam på vei ut døra: Christine, Mia, Njema, Lars og Mariann. Denne flotte gjengen er klare for ny sesong!

Litt av mitt flotte lederteam på vei ut døra: Christine, Mia, Njema, Lars og Mariann. Denne flotte gjengen er klare for ny sesong!

I tillegg til disse to møtene har jeg også vært med på litt sosialt. Lederne på Restaurant hadde en veldig hyggelig kveld som innebar nachos og film. Vi er mange nok på disse kveldene til at vi som regel prater mer enn vi ser på filmen, men det er alltid like hyggelig! Og sånn om en filmkveld ikke var nok, hadde jeg besøk av Simen og Kristoffer, avdelingslederne på Kioskland og Spiseriene. Disse guttene var smarte nok til å få meg til å bake pizza mens de tok det med ro på sofaen – luringer!

Kristoffer og Simen har funnet seg til rette for kvelden!

Kristoffer og Simen har funnet seg til rette for kvelden!

Siste dagen i ferien tilbrakte jeg på TusenFryd. Servicemedarbeiderne på Catering var invitert til et informasjonsmøte der de fikk vite litt om hva som skjer denne sesongen og hvilke muligheter de har. Servicemedarbeider er en stilling som noen medarbeidere får og som innebærer ekstra ansvar, med andre ord er denne gruppen veldig viktige for oss gjennom sesongen. Disse skal få mange utfordringer og forhåpentligvis en kjempemorsom sesong!

Jeg kjenner at etter denne uken begynner jeg å bli skikkelig klar for sesong! Ting begynner å falle på plass, motivasjonen vokser og åpningshelgen nærmer seg sakte, men sikkert! Har du hatt en fin vinterferie?

Hilsen Lene 🙂

Legg igjen en kommentar

