Men TusenFryd er vel stengt nå?

Skrevet av Lene Larssen

Skrevet av Lene Larssen

Dette er et spørsmål jeg får stadig i løpet av vinteren når jeg skal på jobb. Ja, TusenFryd er stengt mellom oktober og april, men det er fortsatt masse som skal gjøres! Og i disse uker foregår noe av det morsomste jeg vet, nemlig rekruttering!

Jeg heter Lene og er 22 år gammel. Dette er min 8. sesong på TusenFryd, og i dag jobber jeg som Avdelingsleder på Restaurant! Avdelingen består av Rockburger, Splashburger, Spidergrillen og Fryds Pizza. Jeg begynte på Spill da jeg var 15 år, men har flyttet litt rundt på meg gjennom sesongene og ble leder i 2009.

Rekrutteringskveldene er alltid spennende, både for oss og alle håpefulle søkere. Vi har aktiviteter i gruppe og dybdeintervju, noe som er med på å gi oss et godt inntrykk av den enkelte kandidaten. Vi har utrolig mange søkere! Det betyr selvsagt må si nei til mange, noe som alltid er like kjedelig. Samtidig er det veldig gøy å kunne forme avdelingen man skal jobbe på! Med rundt 80 søkere på besøk i løpet av kvelden blir det ganske hektisk, men vi er heldigvis mange erfarne intervjuere.

TusenFryd-ledere på rekrutteringskveld!

Her ser du Andreas som jobber på Spiseriene, Camilla fra Internservice og Ine som jobber med meg på Restaurant. Alle klare til å ta imot kveldens søkere!

Mange lurer ofte på hvordan det er å jobbe på TusenFryd og hva som har gjort at jeg har blitt så lenge. Det kunne jeg skrevet masse om, men skal prøve å begrense meg. TusenFryd er en helt unik arbeidsplass. Du møter mange spennende mennesker og knytter sterke bånd i løpet av sesongen. Det er mange forskjellige avdelinger og dermed alltid noe nytt å prøve seg på. Dette gjør at ingen dager er like og selv etter mange år finner jeg stadig nye utfordringer! Sånn om ikke dette var nok, så er det alltid noe som skjer utenfor åpningstiden. I løpet av sesongen møtes alle ansatte til Spilliade, Fotballcup, Volleyballcup og masse annet gøy. Dersom du er klar for en jobb utenom det vanlige, så er dette kanskje jobben for deg?

Jeg gleder meg vanvittig mye til denne sesongen. I år får vi ny attraksjon, parken fyller 25 år og jeg har store planer om at Restaurant skal vinne Fotballcupen!

Hilsen fra Lene

Legg igjen en kommentar

